22 Mart 2012 Perşembe

Tavuklu Mantarlı Krep

Güneşli bir cumartesi günü evde oturuyorken ne yapayım ne yapayım diye düşünürken ne zamandır deneyip deneyip başarısız olduğum krep i yapmaya karar verdim.
internette çeşitli krep tariflerine baktım ortaya karışık yaptım:)
İşte bu da tarifii;
Malzemeler:
3 adet yumurta
2 su bardağı süt
1-1.2 su bardağı kadar un
göz kararı tuz ve göz kararı sıvı yağ:)(az)
Yapılışı:
3 adet yumurtayı bir kaba kırdım.2 su bardağı sütü ekleyip bol miktarda çırptım. daha sonra unu ekledim yine çırpmaya devam ettim.en son yağ ve tuzu da ekledikten sonra son bir kez çırpıp 10 dk kadar buzdolabında dinlendirdim. aslında işin püf noktası tavanın iyi ısınmasıymış. ben şimdiye kadar çok ısınmasını beklemediğim için dolayısıyla krep de dağılıp gidiyor parçalanıyordu.bu sefer iyi kızdırdım çok çok az miktarda yüzeyde kalmayacak şekilde yağ sürdüm. krep hamurunun kıvamı ayranadn biraz daha koyu olacak şekilde. 1 kepçenin yarısından biraz fazla alarak tavaya döktüm devamlı oynattım dibi tutmasın diye altı piştiğinde bir spatula yardımı ile ters çevirdim. bu malzeme ile 8 adet krep çıktı. bunu isterseniz tuz yerine şeker katarak tatlı da yapabilirsiniz. ben tuz kattım tavuklu ve mantarlı yapacağım için.

içi için de;

kaç kişilik yapacaksanız o kadarlık malzeme kullanmanızı tavsiye ederim.
ben iki kişilik yaptım. 200-250gr kadar tavuk göğsü,2 adet yeşil biber,1 adet kırmızı biber ve bir miktar mantar.hepsini çok çok çok küçük doğrayıp önce biber sonra tavuk ve en son mantarı ekleyecek şekilde pişirdim suyunu çektirttim krebin içine konacağı için. daha sonra pişen iç harcını kreplere paylaştırdım.bir kişi için 2 krep hamuru kullandım. içine harcı koyup krepleri rulo yaptım. üzerlerine kaşar koyarak mikrodalgada bi kaç dk çevirdim. mikrodalga yoksa fırına da koyabilirsiniz.
ve dışarıda yediklerimizin aynısı oldu:) buraya ekleyeceğim aklıma gelmediği için resmini çekmeyi unuttum maalesef:( ilk yaptığım fırsatta resmini de ekleyeceğim.

Afiyet olsunn:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder