30 Nisan 2011 Cumartesi

Çikolatalı Cookie


Cookie, ingilizcede kurabiye anlamına gelmektedir.
Ancak cookie dendiği zaman genelde her çeşit kurabiye değil de yuvarlak şekli bozuk olan kurabiye akla gelmektedir.
İnternette cookie tarifi çok aradım ancak bulamadım. En sonunda yabancı bir sitede yazılmış olan cookie tarifini buldum ve uyguladım.
Kısa sürede çok lezzetli bir cookie ortaya çıktı. Son dakika haber vermiş misafirleriniz için kahvenin yanında oldukça lezzetli olabilir..
Malzemeler:
- 1 su bardağı yumuşamış margarin
- 1 su bardağı şeker(tarifte genelde yarım esmer yarım beyaz şeker diye geçiyor ancak ben 1 bardak beyaz şeker kullandım)
- 1 yumurta
- 1 paket vanilya
- 2 su bardağı un
- 1/4 tatlı kaşığı karbonat - tuz - parça çikolata - fındık
** bu miktarlardan büyüklüğüne bağlı olarak 25-30 adet arası çıkıyor.

Yapılışı:

Fırın önceden 180 dereceye ayarlanır. Büyükçe bir kasede yağ ve şeker çırpılır. Bu karışıma yumurta ve vanilya eklenir. Başka bir kapta un, karbonat ve tuz karıştırılarak göz kararı kakao eklenerek yoğurulur. İsteğe bağlı olarak çikolata parçaları eklenir ve yine isteğe bağlı olarak üzerine dilediğiniz kadar fındık koyabilirsiniz. Fırın tepsisine yağlı kağıt konularak üzerine cookies hamurları şekli bozuk olarak koparılıp biraz yassıltarak konur.

** fotoğraf makinem yanımda değildi o yüzden fotoğraf kalitesi biraz düşük.
** kakaolu yapmak zorunda değilsiniz dilerseniz sade de yapabilirsiniz.

Afiyet olsun :))

1 yorum: